Elfogadta a kormány a megújult Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiát, amely erős és biztos alapot jelent a turizmus újjáépítéshez. Fontos mérföldkő ez a szektor számára, amelyről a Magyar Turisztikai Ügynökség és a munkában részt vevő 49 szakmai szervezet, illetve 5 történelmi egyház képviselője, köztük Fülöp metropolita atya közös nyilatkozatot írtak alá és tettek közzé május 27-én Budapesten.
Az elmúlt bő egy évben soha nem látott nehézségekkel kellett szembenéznie a szektornak és a benne élőknek. Ez adta az alapot a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 újragondolásához, amely kitűzi a célokat és meghatározza az elérésükhöz vezető utat. Olyan eszközrendszert ad a turisztikai szereplők kezébe, amely megteremti a válságálló turizmus alapjait.
A stratégia közös gondolkodás és javaslatok eredménye. Nemcsak a válságból való kilábalás, de a turizmus távolabbi jövőjének alapdokumentuma is egyben, amely soha nem látott fejlődési utat jelöl ki az ágazat számára. Ennek egyik leghangsúlyosabb eleme lesz az adatvezérelt ágazatirányítás. (A dokumentum hamarosan elérhető lesz az https://mtu.gov.hu/ honlapon.)
Ennek kinyilvánítására gyűltek össze május 27-én a szakmai szervezetek és a történelmi egyházak képviselői, és együttműködésüket közös nyilatkozatban is megerősítették. Ennek legfőbb üzenete, hogy bíznak a közösen alakított stratégiában, az összefogás erejében.
Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója az esemény sajtótájékoztatóján kiemelte: a járványválság után Magyarország az első között indult el. A cél nem változott: a turizmus legyen ismét a magyar gazdaság húzóágazata, és 2030-ig Magyarország legyen Közép-Európa legnépszerűbb turisztikai célpontja, amely éves szinten 20 millió vendéget fogad és 50 millió vendégéjszakát könyvel el.
Az eseményen Fülöp metropolita atya képviselte a Görögkatolikus Metropóliát és látta el kézjegyével a dokumentumot.
Az aláírt nyilatkozat szövege a következő:
Mi, akiknek hivatásunk a turizmus, hisszük, hogy új korszak kezdődött Magyarországon.
Meggyőződésünk, hogy az újraalkotott Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia erős és biztos alapja az újraindulásnak, hiszen kitűzi a célt, és meghatározza az eszközöket. A Stratégia nemcsak a válságból való kilábalás, de a turizmus hosszú távú jövőjének alapdokumentuma is, amely soha nem látott fejlődési utat jelöl ki az ágazat számára. Olyan utat, amelyen együtt haladhatunk.
Hisszük, hogy a megrendítően nehéz idők után a közös akarat és a közös célok erőt és lendületet adnak mindannyiunknak, hogy megújítsuk és jobbá, sikeresebbé tegyük a turizmus – vendéglátást.
Tudjuk, hogy turisztikai termékeink komoly értéket képviselnek itthon és a határainkon túl is.
Meggyőződésünk, hogy az ágazat hosszú távon is vonzó karrierlehetőséget és megélhetést kínál a jövő nemzedékeinek.
Hiszünk abban, hogy közösen, összefogva páratlan lehetőségeket teremthetünk és élhetünk is azokkal.
Ebben támogatják most a szektor fejlődését minden eddiginél jobban az adatvezérelt döntések és a közös munka.
Mindannyian azért dolgozunk tovább megújult erővel és megerősödött hittel, hogy hazánk értékeit megmutassuk, megismertessük, és hogy újra és újra elmesélhessük minden külföldi és belföldi utazónak, miért szeretjük Magyarországot.
Szerző: Magyar Turisztikai Ügynökség