100 év - 100 kilométer

Hernádnémetiből centenáriumi hálaadó kerékpáros zarándoklatot szerveztek Máriapócsra

kerékpárosok

Az alábbi sorokat dr. Farkas Dalma„ az egyházközség jegyzője írta:

Két keréken Máriához!”, avagy „100 év 100 kilométer” szólt a felhívás, amelyen a Hernádnémetiből induló centenáriumi hálaadó kerékpáros zarándoklat tagjai vettek részt.

100 éve, a 1924. június 4-én kelt okirattal létesült egyházmegyénk jogelődje, a Miskolci Apostoli Exarchátus, ebbe az ünnepségsorozatba kapcsolódott be a Berzéki Görögkatolikus Parókia, amelynek fíliájából, Hernádnémetiből indult a kerékpáros zarándoklat a könnyező Szűz Máriához, nemzeti kegyhelyünkre, Máriapócsra.

ima a zarándoklat előtt

Salai Szabolcs atya által szervezett zarándoklatot hosszas szervezés és nagy izgalom előzte meg. Kis egyházközségünk életében nem mindennapos esemény, hogy egy egész egyházmegyét érintő eseménysorozatba tud tevőlegesen bekapcsolódni.

Május 31-én kora reggel gyülekezett a csoport a Hernádnémeti Zarándokkertben, ahol egyházközségünk jó szándékú és lelkes segítői frissítővel, és kifejezetten az erre az alkalomra tervezett egyen pólóval várták a zarándokokat.

a pólóban

A résztvevők nem csupán a környékről érkeztek, hanem az egyházmegye minden irányából, sőt, még azon túl is. Egyik zarándoktársunk egyenesen Angliából csatlakozott hozzánk - habár már csak Máriapócson - hosszabb biciklis zarándoklata egyik állomásaként.

A test frissítését követően  Orosz Atanáz püspök atya köszöntötte és buzdította a zarándokokat a hosszú út előtt és indított bennünket utunkra áldásával.

Utunkat négy pihenővel szakítottuk meg. Tiszadob és Nagycserkesz után, nagyjából a táv felénél, a Nyíregyházi Szent Miklós Székesegyháznál álltunk meg, ahol  Szabó Tamás főhelynök atya fogadott bennünket és mutatta be a templomot.

a hídon

Ekkorra már a nap is jócskán kisütött, így a hűvös székesegyház nem csak a léleknek, de a testnek is felüdülésül szolgált.

Ezt követően Kállósemjén felé vettük az utunkat, ahol ugyan a homokbuckák nem könnyítették meg a haladást, azonban az árnyas, fás rész védett bennünket a nap sugaraitól, mi több, őzet és vaddisznót is láttunk utunk során.

A Máriapócs táblához érve, megkezdtük hálaadásunkat a Szűz Anyának, amiért megsegített minket ezen a zarándoklaton, amit a bazilikába érve folytattunk.

Máriapócson

Drótszamarainkkal leparkolva, a Zarándokházban elfoglaltuk szállásunkat és az út porát gyorsan lemostuk magunkról. Ebben a pillanatban beborult az ég, és viharos széllel megérkezett a záporeső.

Út közben is láttuk nyomát az esőnek és viharnak, de hála a pócsi Szűz Anyának, elkerült bennünket minden égi veszedelem.

A frissebbek még a nyírbátori strandon is megáztatták magukat, a többiek pedig megosztották egymással élményeiket a zarándokúttal kapcsolatban.

A közösen elfogyasztott, finom vacsorát a paraklisz elimádkozása követte a templomban, amelyhez Atanáz püspök atya is csatlakozott.

csoportkép

Úgy gondolom, az este senkit nem kellett álomba ringatni.

Másnap, a reggeli után a centenáriumi hálaadó Szent Liturgián vettünk részt, amelynek homíliáját  Michael Wallace Banach apostoli nuncius mondta, átadva Ferenc pápa üzenetét egyházmegyénk számára. A Bazilika előtti tér teljesen megtelt zarándokokkal.

Hálatelt szívvel búcsúztunk az Istenszülőtől, bízva abban, hogy megsegíti a következő 100 évben is egyházmegyéket.

Jó volt együtt zarándokolni, fáradozásunkat felajánlani egyházmegyénkért, egymásért és önmagunkért.