Megjelent a Bikamipesko Manush! / Szeretet nélkül semmik vagyunk! - Mesék a szakkollégisták tollaiból című mesekönyv. Az illuszrációk legtöbbjét a Miskolci Egyházmegye tanodás és lakásotthonban lakó gyermekei rajzolták.
A Kedves Olvasó nem hagyományos könyvet tart a kezében. A miskolci roma szakkollégium hallgatóinak meséit gyűjtöttük egybe, miután az egyik szakkollégiumi félévzáró feladatuk során meseírói szerepben is kipróbálhatták magukat. Ez a válogatás a fiatalabb korosztályt célozza meg, következő kötetünk történeteit inkább a fiatalok és felnőttek számára szánjuk.
A szakkollégistáknak nem szerettünk volna korlátokat szabni, sem akadályozni az írói szabadságukat. Amit kértünk, hogy legyen tanulságos a meséjük. Végül minden egyes mű több lett, mint amit vártunk. Egy darab a szakkollégistákból, az életükből. A mesék hangulata, szereplői és története burkoltan az írójuk megtapasztalt érzéseit, átélt élményeit és aktuális élethelyzetét tükrözi. Talán éppen ezért olyan egyedi és valóságos Evelin vagy Kornél története, a daloló varjú esete, a legcsendesebb óvodás élete. Választ kapunk egy megválaszolatlan kérdésre, megismerhetjük a család értékét egy állatmesén keresztül és végigizgulhatjuk a királyfi három próbáját. Mindezt nem csak magyar, hanem lovári nyelven is.
Úgy gondoljuk, hogy a mesék cselekményében az Olvasó találhat ismerős helyzetet, melyet egykor megélt, mellyel találkozhatott élete során. A mesét hallgató gyerekek talán még nem, de a felolvasó szülő vagy testvér igen. Éppen ezért javasoljuk, hogy ezeket a történeteket felnőtt olvassa fel a gyermekek számára, beszélgessenek róla.
Célunk, hogy a közös mesélés által értékes és minőségi időtöltést adhassunk gyermeknek és felnőttnek egyaránt. Hiszen a mese örök mindaddig, amíg a közönsége is örök. Csernik Szende, székely mesemondó és költő szavaival ajánljuk szeretettel ezt a könyvet minden Olvasó számára:
„A mese játék, csoda, hit és lélek. Mosoly mindenki lelkére. A mese az gyógyír, az befele és kifele is gyógyít.”
A magyar és lovári nyelvű mesegyűjtemény az NTP-SZKOLL-20-0002 azonosítószámú Nemzeti Tehetség Program által támogatott projekt keretében jelent meg.