Hittanos Kirándulás

Gyermekek

Ha vakáció, akkor hittanos kirándulás! Tudják már nagyon jól a Miskolci Görög Katolikus Általános Iskola diákjai. Béres Gábor atya az idén is remek programot állított össze. Győr- Sopron- Pannonhalma. Nagyon vártuk már a kirándulás hetét és izgatottan készülődtünk és csomagoltunk. Elérkezett az indulás ideje, június 29-e, és a már jól ismert és megszeretett busz vár ránk az iskola előtt, hogy Győrbe röpítsen minket. Az időjárás tökéletes volt az utazáshoz, hamar oda is értünk, hiszen ez a busz nem csak szállít, de közösséget is épít. 63 gyermek összezárva jó hangulatot tud teremteni és összekovácsolódik a csapat a célállomásig. Győr központjában a bencés kollégiumban voltunk elszállásolva és a mindennapjainkat a szomszédban lévő bazilikában kezdtük. Lelki élmény volt a szent liturgiákon való részvétel, amit a reggeli követett, majd az ismerd meg hazád programsorozatok sokasága. Győrben meglátogattuk a Mobilis interaktív tudományos játszóházat, a Székesegyházat, benne szent László hermájával valamint boldog Apor Vilmos sírjával, voltunk a Zichy látogató központban, az Apor Vilmos emlékkiállításon, megcsodáltuk az Egyházmegyei Könyvtár és a Kincstár évszázados kincseit, meglátogattuk a Rác templomot. Sopronban felmentünk a méltán híres Tűztoronyba és a Belvárosi kecske templomba, hazafelé pedig meglátogattuk a Győri állatkertet, ahol Európában egyedülálló módon fehér tigrist és oroszlánt is láthattunk. Felfrissültünk a győri élményfürdőben, hazafelé pedig Pannonhalma gazdag kincsei, szépsége ejtett minket rabul, amit csak fokozott a levendulamezők látványa és illata. Budapesten még megálltunk a Gellért hegyen, gyönyörködhettünk a város látképében.

Hálával tartozunk a jó Istennek, hogy vigyázott ránk a hét során! Gábor atyának, hogy ennek részesei lehettünk, a segítő pedagógusoknak, akik a vakációjuk idejéből ezt a hetet feláldozták értünk, Szabó Istvánnak, hogy a busz velünk lehetett, a Miskolci  Egyházmegyének, hogy a kényelmes utazásunkban segítségünkre volt és mind a 63 gyermeknek, hogy lelkesedésükkel, érdeklődésükkel megmutatták, milyen egy igazi keresztény közösség- mindig vidám, nyitott, szófogadó, segítőkész, érdeklődő, kreatív és fáradhatatlan! Köszönöm, hogy ennek a hétnek a részese lehettem, mert boldog voltam a hét folyamán és megtapasztalhattam ahit közösség építő erejét.

„Ahol ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok velük én is.” Mt. 18, 20